Moje náboje

26.02.2022

Ako ti prešiel január? A február? Čo vnímaš ako taký Boží semafór pre tento čas? Mňa to vždy veľmi zaujíma, preto sa Ho to pýtam s perom v ruke a v napätom očakávaní. A ako som už písala v predošlom článku, hneď na začiatku roka som vnímala, že "Buď zameraná" je to, čo chce. Nevedela som úplne presne na čo všetko konkrétne, ale Boh už vedel, že prichádza mnoho udalosti, ktoré ma budú chcieť pohltiť. Vziať všetku moju pozornosť i vnútorné nastavenie, vytlačiť Ježiša z centra, nech nevidím, čo robí a čo chce

Božie flashbacky a modlitebná stratégia

Už počas januára som vnímala pár krát taký flashback. Neviem ako k tebe, ale ku mne Duch Boží hovorí v takých akoby zábleskoch - že vidím vec, ktorú odo mňa chce. Väčšinou sú to úplne jednoduché jemné pokyny, ako napríklad: 💞"neponáhľaj sa, ešte spolu hovorme",  💞 "buď celá prítomná, keď sa so svojimi deťmi zhováraš, nech necítia, že musíš zas utekať niečo iné robiť",  💞"objím si muža a niečo velice pekné mu povedz" , či 💞"napíš/daj stretnutie/zavolaj tej a tej osobe", 💞"modli sa za ....", 💞"pomaž olejom ...", 💞"daj niekomu to a to". Veľmi sa mi osvedčuje pohotovo poslúchnuť, lebo nielenže to má blahodárny účinok na vzťahy, ale aj ja sa učím s drahým Duchom Svätým nie len rozprávať, ale aj počúvať. Dnes som napríklad v niečom nepočúvla, "Vezmi aj tú bombonieru." "Ále, na čo veď nikto nemá sviatok," vravím si ako sme balili potraviny pre jednu rodinu. Bolo to iba milisekundové rozhodnutie, na ktoré som hneď aj zabudla. No keď sme prišli k rodinke, zistili sme, že jeden z členov má práve sviatok. Všetko mi bolo jasné 🙉. Klopala som si po čele, že som taký ďuro, ale Boh je dobrý, lebo do tašky som predsa len šupla aj nejaké čokolády.

Takto to chodí, keď sa človek niečo učí, robí chyby a tak to má byť. Učím sa na drobnostiach, som možno prváčka na ZŠDS (základnej škole Ducha Svätého), ale veľmi sa to túžim naučiť. Odčítať Mu z pier, to je môj cieľ. Je úžasné, že všetci, čo Ho milujeme máme takúto vzácnu možnosť.❤️ 

Modlitebná stena

No a nejaký čas sa mi do mysle neustále vracal obraz takej akoby "steny či nástenky". Minulý rok som totiž začala trochu stagnovať v modlitebnej stratégii. Vždy si nejakú pýtam od Pána. Ako keď ma učil modliť sa na základe Efež. 3:10, že "Boh chce, aby sa teraz kniežatstvám a mocnostiam v ponebeských oblastiach skrze Cirkev ohlasovala mnohotvárna múdrosť Božia." Táto "mnohotvárna múdrosť Božia" je niečo ohromné a zahrňuje jak duchovný boj, tak uctievanie a tak i prímluvnú modlitbu. No lenže ja som svoje "náboje" mala všelikde, niektoré na papieri, iné v zošite, ďalšie v počítači. A nikdy som sa nezamerala na to, aby som si to všetko dajako zosumarizovala. A ostala som nejaká necielená a moje modlitby často rozptýlené a ja frustrovaná.

Musím sa ale priznať, že Duch Svätý mi to pripomínal hádam aj viac mesiacov, kým som sa dokopala k činu. V mojich predstavách pozostávala z fotiek ľudí ( za ktorých sa v žiadnom prípade nechcem zabudnúť modliť /no zabúdala som/), biblických veršov prerobených na modlitby, ktoré sa modlím nad sebou, svojou rodinou a konkrétnymi ľuďmi. Lenže ak to nemám napísané a nemám to po ruke, som jak výsadkár bez munície. Samozrejme niečo si človek pamätá, ale ja mnoho nie. A pre mňa je obzvlášť dôležité modliť sa na základe Božieho Slova, nie len zo skúsenosti, ale v prvom rade z Pravdy. Lenže to chce rozhýbať sa a pracne sa do toho pustiť. 

Zameraná. V čom?  - v modlitbe.

A vo februári mi už bolo jasné, že je najvyšší čas. "Buď zameraná v modlitbe" - znelo v mojich ušiach. A tak som konečne vytiahla starú tabuľu, čo som ešte niekde v bazári kúpila za kačku a dlho rozmýšľala, čo s ňou, či ju tam radšej zas nevziať späť. Sranda, taká opacha a zrazu sa z nej statne jeden z najcennejších kusov nábytku 😀.  Toto sa stane vždy, keď sa z obyčajného stane Božie 🤩. Posťahovala som si, vytlačila, povystrihovala a nalepila fotky či menovky ľudí, ktorých Boh vložil do môjho života, pridala mapu prenasledovanej cirkvi (tá nemôže chýbať) a v týchto dňoch i mapu Ukrajiny. Plus všetky veršíky, ktoré potrebujem mať prichystané vo svojom "zásobníku" som zaštipcovala o šnúru - aby som ich kedykoľvek mohla vziať do ruky a modliť sa. Ak čokoľvek chcem pridať, jednoducho prištipcujem, či prilepím. Je to neeeeskutočne praktické. Som šťastná, že mám pred očami milovaných, že sa môžem modliť priamo z Božieho Slova. A keď počujem seba vravieť tie ohromné pravdy, tak mňa samú to mení, vedie k uctievaniu, obdivovaniu a ešte hlbšiemu spoznávaniu nášho milovaného Pána Ježiša. Po každé som ohromená tým, kým Boh v skutočnosti je.

Týmto článkom nechcem nič iné, iba ti prakticky pomôcť ak sa aj tebe zdá, že sa v modlitbách točíš v kruhoch a nevieš z ktorej strany to nanovo uchopiť. Možno ti Duch Boží už dávno hovorí dačo - ak áno, prosím urob to. A popri tom ti chcem ponúknuť svoju muníciu, možno ti bude užitočná počas tvojho stíšenia, keď budeš chcieť žehnať sebe i blízkym. Lebo naše slová sú super, ale Božie Slová sú megasuper 🤩 a v našich ústach sú dokonca zbraňou. Preto si kľudne pober čokoľvek, čo sa do tvojej zbrojnice hodí. Ja si ju stále "šperkujem" a som si istá, že keď začneš aj ty, nikdy už neprestaneš. Lebo budeš chcieť stále viac. Viac všetkého Božieho.

Moje náboje

Nech sa ti páči, neotáľaj, len ber:

Za mojich neveriacich blízkych:

Modlím za tých, ktorým boh tohto veku zastrel myseľ, aby nevideli svetlo evanjelia ani Tvoju slávu Ježišu, ktorý si obrazom Boha. Pomôž mi Pane, aby som im nehlásala seba, ale Teba. Pane Ty si povedal: "Nech z temnôt zažiari svetlo!" a tak ako si zažiaril v našich srdciach, prosím prines aj mojim blízkym toto svetlo poznania Tvojej slávy Otče, žeby Ťa razom uzreli na tvári Ježiša Krista. (2.Kor.4:4)

Za vyčerpaných:

Prosím Pane Ježišu, aby nebolo nič, po čom by na zemi tak túžili, ako po Tebe. Hoci telo i srdce môžu zlyhať, no Ty Pane nech si silou ich srdca a ich dedičstvom naveky. (Žalm 73:25-26) Naplneň ich radosťou, pokojom a dôverou v Teba, aby pretekali nádejou skrze Tvoju moc Duchu Svätý. (Rim.15:13)

Za tých, čo tlejú

Prosím, aby sa nepripodobňovali tomuto svetu, ale nech premieňajú svoju myseľ deň čo deň, aby zistili, čo je Tvoja vôľa pre ich životy, čo je dobré, pre Teba prijateľné a dokonalé. (Rim.12:2) Modlím sa nech sa im život nezdá tak drahocenný, žeby nemohli dokončiť svoju cestu (Tvoj zámer s nimi) a službu, ktorú prijali od Teba Ježiš - aby boli svedkami evanjelia a Tvojej milosti. (Skut.20:24)

Za uctievačov:

Prichádza hodina, a je už je tu, keď skutoční uctievači budú Teba Otče uctievať v Duchu a pravde. Presne takých hľadáš. Lebo Ty si Duch, a tak Ťa prosím, že by sme sa naučili uctievať Ťa, tak ako to Ty chceš. Prosím veď nás každý deň, v každej situácii, v každom slove, v každej myšlienke, Ťa v Duchu a pravde." (Ján 4:24)

Prosím ťa Otče pomôž nám neostávať v minulosti, v nostalgii a nevšimnúť si, čo tvoríš pred našimi očami. Robíš niečo nové, už to klíči. A chceš, aby sme to zbadali! Že Ty tvoríš cestu na púšti, kde nič nieje a prerážaš korytá riekam, aby mohli tiecť na pustatine. Uctievať Ťa bude poľná zver, šakaly a pštrosy - tí o ktorých by sme to najmenej čakali Ťa budú skutočne uctievať. Pretože si priviedol vodu tam kde bývajú - na púšť a na pustatinu, aby si napojil svoj ľud, svojho vyvoleného. A my - ľud, ktorý si utvoril, bude rozhlasovať Tvoju chválu. (Iz.43:18-21) 

Prosím, nech môžeme poznávať, vidieť a zažívať vo svojom živote to, aké nesmierne je Tvoje bohatstvo Otče, aj Tvoja múdrosť a vedomosť. (Rim 11:13) Dokonca nám vravíš, nech k Tebe voláme, že Ty nás počuješ a chceš nám oznámiť veľké veci, nevystihnuteľné, o ktorých nevieme. (Jer.33:3)

Osobný arzenál duchovného boja:

Bola som kúpená za vysokú cenu, za prevzácnu Ježišovu krv a stala som sa Jeho vlastnou, navždy patrím Jemu. Preto Boha ctím a oslavujem aj svojim telom. (1. Kor. 6:20) Boli sme vyhlásení za slobodných od viny - v mene Pána Ježiša Krista a Duch Svätý je pre nás zdrojom nového pravého života a našej skutočnej premeny. (1. Kor. 6:11)

A preto sa staviam proti tebe Zdržovač, čo vábiš žiadosťou očí, žiadosťou tela, pýchou života. (1.Jána 2:16) Tvoja taktika a úskočnosť je odhalená ty duch tohto sveta a je zvrhnutá v mocnom mene Ježiša Krista.

Ja som neprijala som ducha tohto sveta, ale Ducha Svätého, ktorý je z Boha, aby som vedela a porozumela, aké prenádherné veci sú mi zadarmo dané od Boha. (1. Kor.2:12) Ani mi Boh nedal ducha strachu, bojazlivosti a nesmelosti, ale ducha moci, lásky a jasnej mysle - rozvahy a sebaovládania. (2.Tim.1:8)

Staviam sa proti tebe Zhadzovačka, zvrhávam ťa v mocnom mene Ježiša Krista. Tu nemáš čo robiť a zvrhovať Božie dielo. Ja a moja rodina sme vyvolení Boží, svätí a milovaní (z Kol.3:12) sme Ježišovou krvou vykúpené kráľovské kňažstvo ( Zjav.5:10). Preto sa staviam proti tebe Zdržovač, čo vábiš žiadosťou očí, žiadosťou tela, pýchou života. (1.Jána 2:16) Tvoja taktika a úskočnosť je odhalená ty duch tohto sveta a je zvrhnutá v mocnom mene Ježiša Krista.

Preto sa v mene Ježiš zbavujem poloprávd a klamov a obliekam si Pravdu. Vyzúvam si svoje pohodlie a obúvam si Evanjelium. Púšťam z rúk svoje riešenia a beriem do nich meč Ducha, ktorým je Božie Slovo a zahadzujem nedôveru a nesmelosť a pevne sa chopím štíta Viery. A svoju myseľ vsádzam do istoty mojej identity a tou je Tvoje dielo Spasenia. (Efež.6:13-17) Rúcam každý úmysel, predstavivosť a pýchu v mojom živote, čo sa po­vyšuje proti poznávaniu Boha a proti Jeho zámerom tomu a zajímam v plen - viažem každú myšlienku do po­slušnos­ti Kris­ta. (2.Kor.10:5) 

Bez ohľadu, ako táto situácia vyzerá viem, že vždy mi Ježiš zabezpečíš východisko, nech som schopná vytrvať, vydržať, nepoľaviť, a zvíťaziť nad pokušením, a to nie len tak- tak, ale s radosťou. (1. Kor.10:13)


..... mohla by som ešte pokračovať, ale verím, že teba bude Duch Boží viesť k tvojim vlastným modlitbám, keď budeš čítať Božie Slovo a Ono ťa osloví priamo do tej situácie, kde práve si. Je čas sa posunúť z bodu A do bodu B. Verím, že to vnímaš aj ty. Môžeme skutočne počuť ten dôverný hlas nášho dobrotivého Pastiera. Prichádza ako Kráľ a chystá svadbu. Svojej neveste šepká to, čo nikomu inému na svete. A ja tochcem počuť. Chceš aj ty?


Kedykoľvek sa môžeš pridať do FB skupiny "Som uctievačom", kde sa žienky z celého Slovenska prostredníctvom zoom štúdií zdieľame o tom, čo je pre nás najdôležitejšie: Ako žiť Kristovský život uprostred svojich rodín a tejto strachuplnej  éry.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky